زيست شناسي افغانستان ماهواره استفاده

زيست شناسي: افغانستان ماهواره استفاده ماهواره ماهواره ماهواره هند پرتاب ماهواره

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی پل‌هاي ناايمن پایتخت کشور عزیزمان ایران را دريابيد

    تهران کلانشهری پیشرفته در مقایسه با بسیاری از شهرهای دنیاست، ولی همین کلانشهر به ظاهر مترقی در خود بافت فرسوده، حاشیه شهر، آلودگی هوا، ساخت و سازهای بی ضابطه، س

    پل‌هاي ناايمن پایتخت کشور عزیزمان ایران را دريابيد

    پل هاي ناايمن پایتخت کشور عزیزمان ایران را دريابيد

    عبارات مهم : ایران

    تهران کلانشهری پیشرفته در مقایسه با بسیاری از شهرهای دنیاست، ولی همین کلانشهر به ظاهر مترقی در خود بافت فرسوده، حاشیه شهر، آلودگی هوا، ساخت و سازهای بی ضابطه، ساخت و ساز بر روی گسل، بحران آب، کم توجهی یا بی توجهی به ایمنی در ساخت و سازها و… را جای داده است.

    پل‌هاي ناايمن پایتخت کشور عزیزمان ایران را دريابيد

    در سال های اخیر با درس عبرت گرفتن از حوادثی همچون فاجعه پلاسکو مسئولان امر می توانند در پی ارتقای ایمنی این کلانشهر باشند. در حالی که هم اکنون در مقایسه با گذشته رعایت نکات ایمنی نسبت به قبل جهت همگان جایگاه نسبی یافته هست. با این حال پل ها عنوان مهمی هستند که نمی توان از کنار آنها و شرایطی که بر پل های پایتخت کشور عزیزمان ایران حاکم است به آسانی عبور کرد. پایتخت کشور عزیزمان ایران با گسل های متعدد محاصره شده است و فعال شدن این گسل های خطری بالقوه جهت پل های کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بوده و هرگونه اتفاق تلخ به فاجعه ای هولناک تبدیل خواهد شد. به نظر می رسد اکنون وقت آن فرارسیده که بابررسی ماهیت خطر و نقاط ضعف پل ها جلوی فاجعه ای دردناک و گسترده گرفته شود. هرچند رعایت نکات ایمنی از سوی دست اندرکاران و مردم تفاوت دارد و هنوز آن طور که باید فرهنگسازی جهت جامعه و سختگیری ها از سوی مسئولان امر را شاهد نیستیم.

    کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در طول مدیریت شهری گذشته با ساخت وساز پل ها، زیر گذرها و تونل های متعدد با ساخت و سازهای عمرانی متعدد مواجه شده است هست. از سوی دیگر بسیاری از تونل ها، بزرگراه ها و معابر در اثر حوادث غیرمترقبه ای همچون سیل و زلزله آسیب پذیر هستند یا بعضی از آ نها در مسیر های گسل های زلزله قرار دارند.

    تهران کلانشهری پیشرفته در مقایسه با بسیاری از شهرهای دنیاست، ولی همین کلانشهر به ظاهر مترقی در خود بافت فرسوده، حاشیه شهر، آلودگی هوا، ساخت و سازهای بی ضابطه، س

    در این باره هم چندی قبل اقبال شاکری، مدیر کمیته عمران و حمل و نقل شورای چهارم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به مرمت و بهسازی پنج پل فلزی پایتخت کشور عزیزمان ایران گفته بود: «پنج پل فلزی پایتخت کشور عزیزمان ایران عمر بافایده ارزش به آخر رسیده و بر اساس طرح جامع حمل و نقل باید زیرگذرها جایگزین این پل ها شوند.» همچنین محمد سالاری، مدیر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به مقاومت سازه های پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: «کالبد شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در قالب زیرساخت ها، بزرگراه ها و ساختمان ها از نظر ایمنی اوضاع مناسبی ندارد و این یک ناهنجاری جدی است.

    این مساله هم مربوط به طرح های شهری در حوزه فنی و عمرانی به خاص در شبکه های معابر، پل ها و تونل هاست، چون این نگرانی وجود دارد که در فرایند اجرای آنها پیوست های مطالعاتی مورد نیاز در نظر گرفته نشده است.» در این شرایط جایگزین کردن پل های مورد استفاده در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران سخت هست، ولی با اتخاذ تصمیمات مناسب می توان نسبت به ایمنی آنها اقدام کرد. در این زمینه دستگاه ها باید به دنبال روش های کم هزینه باشند، چون در اغلب کشورهای دنیا استفاده از تونل های زیرزمینی به خاص در چهار راه ها مورد توجه قرار گرفته هست؛ از این رو باید شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در این مسیر گام برداشته و ترافیک را به زیرزمین انتقال یافته کند.

    مقاوم سازی پل ها نیازمند اعتبار۵۰۰ میلیاردی

    در سال های گذشته پل های سواره رو متعدد در شهر تهران، به صورت پل فلزی احداث شده است هست. این پل ها به علت ضرورت ها در وقت طراحی و اجرا در کوتاه مدت و میان مدت مورد بهره برداری قرار گرفتند. امروز این پل ها به عنوان جزئی از شبکه حمل و نقل ترافیک شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران محسوب می شوند.

    پل‌هاي ناايمن پایتخت کشور عزیزمان ایران را دريابيد

    طوری که بخشی از عبور بار ترافیک را بر عهده دارند. این در حالی است که در تعاریف شهرسازی پل های فلزی به عنوان اهداف شهرسازی مورد توجه نیست. از سوی دیگر هر یک از پل ها و تقاطع غیر همسطح با طراحی مجزا ساخته شده است و ایمن سازی آنها هزینه های متفاوت را به دنبال دارد. به گفته مسئولان حوزه شهری به طور کلی اگر بهسازی لرزه ای، مقاوم سازی و مرمت جهت هر پل معمولی به طور میانگین در نظر بگیریم، برآورد دو میلیارد تومان است.

    بر اساس گفته های مسئولان شهرسازی پل های پایتخت چندان ایمن نیستند و همین تحمل بار جهت آنها تناسبی با ظرفیتشان ندارد، لیکن در وقت ساخت این پل ها تعداد خودروها اندک بود، ولی در حال حاضر تعداد خودروهای پایتخت چندین برابر ظرفیت خیابان هاست. در روزهای اخیر عضو کمیسیون عمران مجلس با هشدار نسبت به فرسوده شدن بعضی پل های ماشین روی تهران، گفت: «امکان جایگزینی جهت بعضی پل های پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود ندارد و ترافیک پایتخت باید به زیر زمین انتقال یافته شود. یوناتن بت کلیا نسبت به فرسوده شدن بعضی پل های پایتخت کشور عزیزمان ایران هشدار داد و افزود: «عمر بعضی پل های پایتخت کشور عزیزمان ایران به آخر رسیده است و نیازمند مرمت، بازسازی، بهسازی و جایگزینی هستند.»

    تهران کلانشهری پیشرفته در مقایسه با بسیاری از شهرهای دنیاست، ولی همین کلانشهر به ظاهر مترقی در خود بافت فرسوده، حاشیه شهر، آلودگی هوا، ساخت و سازهای بی ضابطه، س

    به گزارش منزل ملت، او با یادآوری اینکه جایگزینی بعضی پل های فرسوده پایتخت باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: «عمر پل های فلزی پایتخت تمام شده است و سازه های آنها باید جمع آوری شوند. از سوی دیگر باید جهت آنها جایگزین در نظر گرفته شود؛ البته جایگزین در نظر گرفتن جهت بعضی پل های پایتخت امری بعید و محال است.» همچنین در این باره معاون پارلمانی شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با هشدار نسبت به اتمام عمر بعضی پل های پایتخت کشور عزیزمان ایران به خاص پل های فلزی، گفت: «این پل ها باید هر چه سریع تر بازسازی شوند.» داریوش قنبری افزود: «برای مقاوم سازی پل های قدیمی پایتخت به تامین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.»

    عمر پل سازی در شهرها به سر آمده است

    پل‌هاي ناايمن پایتخت کشور عزیزمان ایران را دريابيد

    یک کارشناس حوزه شهری راجع به اوضاع پل های پایتخت به خبرنگار «آرمان» می گوید: در واقع تقاطع غیر هم سطح به اشکال متفاوت همچون پل یا هر شکل دیگر جهت درون شهر چندان مناسب نیست. یعنی این سازه ابعاد غیر انسانی دارد و در واقع سلطه ماشین بر انسان را با خود به دنبال دارد.

    افشین خاکی می افزاید: در اصل استفاده از پل های ماشین رو در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران چندان مناسب نیست، در اتوبان های بین شهری همچون تقاطع اتوبان همت – یادگار امام، تقاطع اتوبان چمران- همت- شیخ فضل ا… و حکیم – شیخ فضل ا… چون محدوده مهم این تقاطع ها از محل مسکونی فاصله دارد، در واقع تردد افراد پیاده در آن نواحی ممکن نیست. به گفته او جهت مثال در پل های کالج، سید خندان و گیشا شاهد تردد انسانی فراوان هستیم و در این فضاها شاهد غلبه ماشین بر تردد انسان هستیم. به عبارت دیگر در این اقدام یک شهر مناسب جهت تردد خودروها در نظر گرفته شده است هست. جهت مثال در سال های اخیر در چهار راه ولیعصر پیاده رو شهری به زیرگذر انتقال یافته شده است است.

    این کارها شهر را از اختیارات افراد خارج می کند. در حالی که در تمامی شهرهای دنیا نواحی مرکز شهر مناطقی جهت پیاده روی مردم محسوب می شوند. این کارشناس حوزه شهری می گوید: هم اکنون می توان از طریق تمهیدات فضای مجازی، حمل و نقل عمومی مناسب، استفاده از موتورهای برقی، دوچرخه و… الگوی ترافیکی را از ماشین به الگوی انسان دوستانه تری عوض کردن داد. خاکی می افزاید: پل ها یا تقاطع های غیر هم سطح ماشین رو در محیط شهری به عنوان محیط مسکونی- اداری که در طول روز مورد تردد همگان اند، چندان مناسب نیستند.

    برای مثال تجربه پل گیشا نشان می دهد که جمع آوری پل ها و ایجاد زیرگذر جهت تردد ماشین ها در ادامه حیات اجتماعی محدوده تاثیرگذار هست، چون در این محدوده دو محله قدیمی و فعال اجتماعی دو طرف این پل وجود داشت. به گفته او اگر این کارها منجر به تردد زیاد افراد و حضور زیاد آنها شود می توان گفت که شاخص مناسبی هست، ولی اگر این اقدام بر تردد اجتماعی تاثیرگذار نباشد، نمی توان آن را به عنوان یک پروژه موفق نام برد. به عبارت دیگر انسان با احداث زیرگذر خودروها را به دیگر مناطق شهری انتقال یافته کرده و شهر را جهت تردد شهروندان مهیا می کند.

    پل ها در شهرسازی دنیا جایی ندارند

    در ادامه این کارشناس شهری می افزاید: با بررسی پل های پایتخت باید تاکید کرد که اغلب آنها فرسوده هستند و همین مساله می تواند ساکنان این کلانشهر را با چالش های متعدد مواجه کند. جهت مثال در مواقع زلزله همین پل های فرسوده می توانند چالش های این کلانشهر را صد چندان کنند. خاکی می گوید: امروزه به کارگیری این پل ها و تقاطع های غیر هم سطح داخل شهری در دنیا از‌بین‌برده‌شده شده است هست، ولی اگر در پایتخت خواستار استفاده از این پل ها باشیم باید از سوی مسئولان امر کارها مناسب در زمینه بازسازی، مقاوم سازی و نگهداری آنها در اولویت قرار گیرد. جهت مثال جهت نگهداری پل حافظ با نشانه تردد ماشین باید هزینه گزاف در جهت پیاده راه کردن شهر انجام شود. به عبارت دیگر می توان این هزینه ها را در جهت زیاد کردن مسیرهای تردد دوچرخه و مسیرهای دسترسی به خدمات حمل و نقل عمومی زیاد کردن داد. به عبارت دیگر با این کارها هم هوای مناسب و سلامتی افراد زیاد کردن می یابد و هم پرسشها ناشی از ترافیک کم کردن می یابد. به گفته او در واقع باید هزینه ها در این زمینه با دقت بیشتری پرداخت شود. این کارشناس شهری می افزاید: اگر مسئولان امر در پی نگهداری پل های پایتخت با فلسفه نادرست گذشته هستند، باید جهت نگهداری آنها هزینه ها کنند، چون هرگونه آسیب به این پل ها تبعات جبران ناپذیر را جهت مردم به دنبال دارد.

    پل ها در اختیار فضای شهری قرار گیرند

    در سال های اخیر مدیریت شهری به دنبال کم کردن تعداد پل های شهر و زیاد کردن زیرگذرها بوده هست. این در حالی است که در پایتخت مردم با پل ها خاطرات متعدد دارند. جهت مثال پل کالج در محدوده چندین دانشگاه واقع شده است است و بسیاری از اتفاقات اجتماعی همچون راهپیمایی های مردمی، تجمعات مردمی و… این منطقه را در حافظه تاریخی مردم ماندگار کرده است.

    در سطح شهر پل هایی همچون سید خندان و کالج را می توان با مرمت و نگهداری در طولانی مدت به مسیرهای سبز پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری و… تبدیل کرد. با این کارها هم پل های مورد علاقه مردم حفظ می شود و هم می توان در زیاد کردن سرانه سبز شهری و ارتقای سلامت عمومی تاثیر مناسب گذاشت. جهت مثال با این کارها می توان مردم را به پیاده روی ترغیب کرد، چون این مناطق به ناوگان حمل و نقل عمومی نزدیک است و می تواند در طولانی مدت جزئی از شبکه های پیاده روی شود.

    آرمان/ زهرا سلیمانی

    واژه های کلیدی: ایران | ایمنی | تقاطع | ماشین | مسئولان | پیاده رو | پیاده روی | پیاده روی | ترافیک پایتخت


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار